Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zondag, januari 06, 2008

Equines therapeutes

Als je wat al te assertief bent dan is dat best lastig want daar schrikken de mensen van. Dat is niet erg daar ben ik voor behandeld. Maar sindsdien lijkt het wel of de opvoeding die mijn ouders me gegeven hebben aanslaat. En daardoor heb ik er soms last van dat ik liever beleefd ben dan dat ik nee zeg. Of zou ik toch gewoon oud worden.
Terwijl ik het papje van meel voor de Otch maak komt Truus me vragen of ik tegen neefje wil zeggen dat hij, yadiyadiponyyadibla....En het is gelukt, ik heb nee gezegd. Onmiskenbaar en duidelijk nee. Het is niet mijn kind, niet mijn pony; nee dat doe ik niet.
Yvie was de onopvallende toehoorder en bevestigde met haar veelbetekenende blik dat dit heel duidelijk was en ik dergelijke vragen in de toekomst waarschijnlijk niet meer hoef te verwachten.
Pfff, tijd om mijn zelfbeeld weer eens bij te stellen.

3 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Och mrie de wijsheid komt met de jaren,maar goed van je dat je eens nee durft te zeggen.Ik heb het uiteindelijk ook geleerd met alle gevolgen van dien,lees nare ervaring.Ik zeg niet snel nee maar denk wel eerst heel goed na hoe ik duidelijk moet maken dat ik het niet wil.
Dat is zo jammer tegenwoordig dat je geen nee mag zeggen.Zet hem op en hou dit vol

12:06 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

ben het eens met anoniem ...heel goed Mrie , nu ben je lekker duidelijk ..ook voor je zelf .

12:52 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Te assertief werkt averrechts op mensen...maar te weinig, werkt ook niet nee.. . Die mooie gulden middenweg..die is mooi Marie! Goed gedaan wijffie!! Kus van Joycekes X

Ps: Waar blijft mijn kopie?

5:26 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage