Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

donderdag, januari 10, 2008

De kift

In de rijhal vergaap ik mij aan alle types die je daar tegenkomt. Iedereen is zo fanatiek met zijn paard bezig. En dan rij je eens met die en dan weer met die. Zo leer je nog eens wat andere mensen kennen. En wat is er toch tussen al die ruiters. Over werkelijk iedereen wordt wel wat gefluisterd. Die z’n paard.... Ze kan niet rijden.... Tuurlijk krijgt ie zo rugproblemen.... Die...lesgeven tssss. Pakt veel te hard aan... en ga zo maar door. Iedereen kan van iedereen wat zeggen en bijna niemand doet het hardop. Wat maar goed is ook.
Als je echt bonje wil hebben dan moet je iemands paard afkraken, dat helpt echt heel goed.

Was ik daar dus aan het rijden, zegt een mevrouw waarvan gefluisterd wordt dat....tegen mij, over Ocho: Tja hij is wel leuk, maar ik vind wel dat hij zijn achterbenen beter mag gebruiken. Hij loopt zo sloom.
Nou had ik op de kast kunnen gaan zitten. Maar gelukkig kon ik haar uitleggen dat hij nog heel jong is en dat jonge paarden de kracht nog niet hebben om het achterbeen te gebruiken zoals dat het liefst gezien wordt in de dressuur. Dat Ocho gewoon nog sterker moet worden. Maar ik zei wel, op een toon alsof zij héél dom was, er achteraan: “Dat kun je toch wel zien of wist je dat gewoon niet. Tja de kift....Ik mag er dan wel aardig uitzien, maar dat wil helemaal niet zeggen dat ik dat ook ben.

22 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

hahaah Mrie je hebt het zelf nu ook live meegemaakt .Ja leuk he ...In het begin hoorde ik ook veel van de bovengenoemde kiften maar afgelopen weken heb ik zelf ook een paar keer leuke dingen gehoord over mijn Pony.
Dus ik denk dat ze niet zo zeer Ocho afkiften maar mee zo iets hebben van " oke wie is de nieuwe , komt ze uit helvoirt , wat doet ze voor werk blablabla ."
Maar durven het niet rechtstreeks tevragen en dus ja ...hoe leer je iemand het best en snelst goed kennen tja ....op de boerenpummel manier !

7:51 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

nou mrie,heel knap van je dat je niet op de kast ging zitten.Weer een pluspunt voor je.Moest wel meteen denken aan twee hoorntjes die uit je hoofd kwamen.De duvel.
Maar heel goed gezegd en je zet die dame meteen op haar puntjes en op een nette manier.

8:33 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Wat een mooie grote bak! Heb ik een hekel aan, aan al dat gefluister. Je bent er allemaal voor de lol, toch?!

9:43 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Wij zijn afgelopen woensdag op de club in Haaren ook uitgehoord.
Als je nieuw bent, wil iedereen weten wie je bent. Dat is op zich niet onlogisch.
Aan de andere kant is de jaloezie en de kift in dressuurland onvoorstelbaar groot.
Die-en-die heeft een superpaard, maar kan zelf niet rijden.
Die-en-die kan weer wél prima rijden, maar heeft een waardeloos paard.
Die-en-die heeft veel te dure laarzen, of een te dure broek, of een te duur zadel, of een te dure auto. Dat was zo, dat is zo, en dat blijft zo.

10:49 a.m.  
Blogger Mrie zei...

Wahahahaha: Enne..... gullie het alles duur. En goeie paarden en kunnen rijden en grote auto, en mooie trailer. En dan weet ik zeker dat daar dan weer de kift over gaat. Want dan is het weer te duur, mooi of weet ik veel wat.
Oh nee, jullie rijden dressuur met Friesen, tja dat kan natuurlijk niet hè tssss

6:47 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

En daarbij ben ik, als klap op de vuurpijl, óók nog eens een Rotterdammer !

8:02 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hé Mrie.... ik had denk ik tòch weer het verkeerde antwoord gegeven. Had namelijk gezegd ten die bemoeitrien dat Och inderdaad zijn achterbeen (nog) niet gebruikte maar zij blijkbaar haar verstand ook niet!!
Enne, ik ben heel gelukkig met wat we hebben, echt. Maar soms is het wel eens makkelijk om te denken dat dat wat een ander heeft beter is of dat hij/zij overal wel erg makkelijk aankomt. Inmiddels weet ik dat ieder huisje zo z'n kruisje heeft.....!!!!

9:20 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

@Michel én een veelste groot paard dat denkt dat ie de baas is :D

9:55 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Vind overigens die voorste ruiter op foto ook wel érg typisch zitten hoor!! Wie is het? Duur paard?? Hoe lang rijdt ie al? Al praatje mee gemaakt?

9:57 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Jaja Yvie....kifterdekift!!!

4:11 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Nee Anoniem, even eerlijk zijn, Yvie heeft gelijk! Het ìs een wat merkwaardige houding! Oké om jou ook een beetje te matsen; foto is nèt op het verkeerde moment afgedrukt. En het is vast een héél lief paard! Zullen we het daar op houden?

5:24 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Het is inderdaad een ietwat merkwaardige pose.

9:38 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Begin toch eens bij jezelf te kijken allemaal! Minder kiften is een leukere wereld voor ons allemaal. De eerst volgende keer als je commentaar hebt op iemand...denk dan eens aan deze blog mensen! Leerzaam!! Niemand is hetzelfde.... . We hebben allemaal onze nukken en streken. Goede kanten maar ook slechte. Kijk eerst eens bij jezelf voor je over een ander iets zegt. We zijn per slot van rekening allemaal maar mensen... .

4:44 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Halllleeeeeeeeluuuuuuuuujaaaaa!

4:59 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Ehhhhhh, mis ik iets? Heeft er iemand lelijk gedaan? Er is alleen een aanmerking gemaakt op een foto; een momentopname! Mwha, ziet er wat vreemd uit, komt vooral door de stand van dat cappie overigens! Als die klep zowat op je achterhoofd staat ziet dat er gewoon niet bijster inteligent uit! Maar kom op zeg Anoniem, ga nu niet zo vroom doen hoor, het moet wel geloofwaardig blijven, zéker op de blog van Mrie!! Ben het eens met je credo van leven en laten leven maar om dat nu op DIT topic los te laten..... mwah.

10:11 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Volgens mij kleuterjuf bedoelt anoniem dit toch heel goed. Ik kan het commentaar niet goed plaatsen dus denk ik er maar het goede van. Jij niet???

11:45 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Wij zijn nooit te beroerd om het slechte in de mens te zien, haha.

8:20 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Hallo! DIT topic gaat toch over kift! Opmerkingen zoals je schrijft.. dat cappie...blablabla..dat is nou kift! Die opmerkingen, daar stoor ik me enorm aan. Rare houding, daar begon het mee. Dus je hebt niks gemist hoor! Je bent alleen maar blond. :-)) Ironie?

7:44 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Aan de andere kant ........ dat cappie staat wel raar !!!

8:05 a.m.  
Anonymous Anoniem zei...

@Anoniem
Zie je dat? Zelfs Mrie kan je commentaar niet plaatsen. Dus wees nou eens duidelijk in plaats van te rellen!
Wat is dat nou over 'ironie' en 'blond'??!?? Blondes have more fun, kan ik het helpen??!
Weet je trouwens wat kift betekend? Kift is een vorm van jaloezie en dàt is nou niet bepaald het gevoel dat ik bij het zien van de ruiter op deze foto krijg. Ik heb namelijk zelf óók een héél lief paard..... Je geeft de indruk dat je je de gegeven commentaren nogal persoonlijk aantrekt... moeilijke ponytijd gehad? Of ben JIJ misschien de ruiter op de foto?!!? Dàt zou een hoop verklaren!!!
Weet je trouwens waar ik me ENORM aan stoor? Aan je ge-ANONIEM!!
Zo, klaar!

10:20 p.m.  
Blogger Mrie zei...

Wahahahahahahaha, wie is in godesnaam "Lijkt me duidelijk".
Ik vind eigenlijk onze annoniem wel leuk. Het is helemaal niet erg om eens wat tegenwicht te krijgen. Het is jammer ja dat hij/zij zich niet bekend maakt. Ro legde me uit dat men zo iets in het blogjargon een Trol noemt.... Ook onaardig zeg.

6:22 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Een Trol ?
In Rotterdam praat je dan over een lelijk oud vrouwtje met puisten waar haar uit groeit.

2:25 p.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage