Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zaterdag, april 26, 2008

Donutding

Na het oefenen is er nu een periode van testen. Alles moet getest worden; glimt het bit wel genoeg, hoe voelt het om met rubberlaarzen te rijden (bagger), wat vind Ocho van zo’n druk terrein met veel andere paarden (maakt geen indruk), hekjes, schreeuwende mensen en tot slot als klap op de vuurpijl een donut.
Een donut is in dit geval geen lekker hapje met veel suiker en als het aan mij ligt een zoeter dan zoet laagje roze glazuur. Nee het is een nep haarknot in de vorm van een donut. Het is namelijk gewenst om op een wedstrijd je haar netjes opgestoken te dragen. Ik heb heel lang volgehouden dat mijn haar daar te kort voor is. Maar volgens Vedoreef is dat niet zo. Zij heeft het getest en jawel, er past een donut in mijn haar. Vrijgevig leende ze mij haar donut, parelnetje en stapel elastiekjes. Ik zit er niet op te wachten zo’n donutding in mijn haar. Misschien moet ik het nog maar een beetje korter laten knippen...? Er staat in de regelementen een duidelijke bepaling over hoe het haar gedragen moet worden, maar deze staat onder het kopje ‘Rijden met een dameszadel’ wat ik dus niet ga doen. Verder vind ik alleen een bepaling voor amazones onder de 16, deze mogen geen knot maar moeten een glad haarnetje gebruiken. Een regel die ik bij de ponyruiters in een veelvoud overtreden heb gezien.
In Amerika dragen de amazones een soort vleeskeurige panty over hun hoofd, het ding steekt onder de cap uit gaat over de oorlellen en wordt in de nek bij elkaar gedraaid. Het kan dus nog veel erger dan een donutding.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage