Calle Ocho

Vrouw en paard benoemen

Naam:
Locatie: Netherlands

zaterdag, februari 17, 2007

Speelgoed

Als er iemand op krukken loopt leen ik ze even en de rolstoel van Dees wil ik ook graag proberen. Maar het is eigenlijk een vreemd verschijnsel. Niemand die goed bij zijn hoofd is wil vrijwillig in een situatie terecht komen dat hij gedwongen is gebruik te maken van hulpmiddelen. (Hulpmiddelen, ik werk al 8 weken in de zorg en je ziet het jargon sluipt er al in.) Toch ben ik niet de enige met deze tik.
Toen ik zelf mijn enkel gebroken had liep ik ook met krukken, toen vond ik het gewoon ondingen.
Ik brak mijn enkel terwijl ik op Frits zat. We waren net de stal binnen gekomen en aan het andere einde stond de deur naar de weide half open. Ik maakte mij klaar om er af te gaan en liet even de teugel vieren. Frits zag de weide wel zitten en was niet meer te stoppen. Het probleem was alleen dat hij wel door de deur paste, maar mijn voeten net niet. Ik wist meteen dat er iets gebroken was en ben maar met Frits hulp gaan zoeken. Zolang ik op zijn rug zat was ik nog mobiel...
Later met krukken zijn deze ook vaak gebruikt door mensen die ze helemaal niet nodig hadden. Het is gewoon leuk speelgoed eigenlijk.

2 reacties:

Anonymous Anoniem zei...

Hahaha, informeer eens op je werk, misschien hebben ze nog wel een leuke occassion staan!!! :o)
Je ben inderdaad niet de enige met deze, overigens ongevaarlijk, afwijking; regelmatig moet ik 'mijn wielen' terugveroveren van manlief die er een soort ter land, ter zee en in de lucht mee houdt!!
Ehhh schat, mag ik mijn stoel alsjeblieft terug??
Groetjes, Dees

8:30 p.m.  
Anonymous Anoniem zei...

Onder andere door deze foto sta ik nu "onder curatele" voor wat betreft het rijden in de rolstoel. Er zit nog net geen slot op, maar ik mag er niet meer voor de lol in rijden, verdikkie.
Bedankt, Marie !
(p.s. dit is cynisch bedoeld)

8:07 a.m.  

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage